Májový Core update zasiahol viaceré odvetvia - čo o ňom doteraz vieme
Ako a kedy?
Výsledky vyhľadávania budú nestále viac ako tri dni potom, čo spoločnosť Google oznámila aktualizáciu 4. mája 2020. Google varoval, že fáza stabilizácie môže trvať niekoľko týždňov. Preto netreba robiť unáhlené závery. Väčšina aktualizácií sa vyrovnáva pomerne rýchlo s malými zmenami. Táto aktualizácia je iná.Je čoraz jasnejšie, že táto aktualizácia je naozaj veľká.
Zoznam oblastí, ktorých sa to týka:
Local search businesses
Stránky súvisiace so zdravím
Globálny rollout po celom svete
Viac jazykov súčasne
Tieto zmeny pocítili široké audience a ich výsledky sa menia z hodinu na hodinu a zo dňa na deň.
Prečo update spôsobuje nestálosť rankingu
Jedným z dôvodov nestálosti výsledkov vyhľadávania je to, že môže trvať nejaký čas, kým sa globálne zavedú zmeny do všetkých dátových centier. Keď váš prehliadač requestne dátové centrum, môže to byť dostať staré, no rovnako aj nové dáta. Ďalším dôvodom na vysvetlenie stálych zmien je skutočnosť, že existuje niekoľko faktorov, ktoré sa menia.
Čo sa bežne stáva, je to, že aktualizácia prichádza nasledovaná obdobím relatívneho pokoja, ktoré je potom prerušené ďalšími zmenami, ktoré sú korekciu nedostatkov spôsobených pôvodným updatom.
Tento efekt je to známy ako negácia nekonzistentnosti search results. Takáto situácia nastáva, keď aktualizácie neúmyselne hitnú aj relevantné weby. Po aktualizácii inžinieri spoločnosti Google preveria spätnú väzbu, skontrolujú výsledky vyhľadávania a vyladia ho tak, aby odstránili túto nekonzistentnosť.
Prvé dojmy
Mnohí ľudia, s ktorými som hovoril, opísali túto aktualizáciu pomocou slov ako „apokalypsa“ a spomenuli, aké nevhodné bolo urobiť update v čase korony.
Search marketér Tony Wright (@tonynwright) a jeho prvé dojmy:
„Zdá sa, že ide o jednu z najvýznamnejších aktualizácií v poslednej dobe. Je príliš skoro na niečo iné ako na analýzu, ale videl som ako update hite pages vo viacerých vertikálach. Nie je jasné, kto bude s updatu ťažiť ... “
Viacerí ľudia zdieľali informácie, že hoci je ešte skoro, vidia zmeny v mnohých odvetviach, najmä v témach týkajúcich sa zdravia.
Kto je ovplyvnený Google Core Updatom?
Výkyvy lokálneho search results
Existuje veľa prehľadov, ktoré spomínajú výkyvy vo vyhľadávania v local search results. Poukazuje na to aj tweet grafiky Darren Shaw, ktorý ukazuje ako prebieha local search od konca apríla 2020:
Covid-19 - Má vplyv na algoritmus vyhľadávania?
Znie to logicky, že Covid-19 mohol ovplyvniť niektoré časti algoritmu Google, ktoré určujú čo ľudia uvidia pri tejto search queries.
Pandémia bezpochyby ovplyvnila vzorce vyhľadávania.
Je možné, že spoločnosť Google pridala zmenu, vďaka ktorej je algoritmus na tieto zmeny citlivejší. Toto zatiaľ Google nepotvrdil. Zároveň sa špekuluje, že niektoré long-term silné brandy, ktoré sú na trhu dlhšiu dobu vďaka updatu získali, zatiaľ co "less branded" stránky stratili.
Worldwide Update Rollout
Zdá sa, že aktualizácia spoločnosti Google ovplyvňuje SERP na celom svete. Správy o službe WebmasterWorld naznačujú nestálosť medzi Spojenými štátmi, Európou a Austráliou súčasne. Japonský marketingový expert pre vyhľadávače Kenichi Suzuki (@suzukik) povedal, že táto aktualizácia sa v Japonsku veľmi cítila.
„Vidíme veľké výkyvy. ... Májový Core Update 2020 sa javí ako typická Core Update. “
Stráca aj nekvalitný kontent?
Ďalším bodom je, že existuje viac správ o stratách pozícií menej-kvalitného obsahu. Nebolo jasné, či strácajú pozíciu kvôli poor obsahu, alebo z iných dôvodov.
Na čo aktualizácie cielia?
Je dôležité pochopiť, že rozsiahle core aktualizácie Google sa vo všeobecnosti nezameriavajú na konkrétne odvetvie.
Zmena v algoritme by mohla mať výrazný vplyv na odvetvie, ale to neznamená, že daný priemysel bol zámerne hitnutý.
Spoločnosť Google zaviedla pravidelné core updaty, ktoré ovplyvňujú faktory, ako je porozumenie zámeru vyhľadávania používateľov a pochopenie toho, o čom webové stránky sú a ako sú tieto stránky relevantné pre vyhľadávacie dopyty. Napríklad zmena v search intent môže ovplyvniť hodnotenie poradia stránok súvisiacich so zdravotníckymi potrebami. Ak spoločnosť Google zistí, že vyhľadávatelia požadujú vedecké odpovede na otázky týkajúce sa zdravia, bude to mať negatívny vplyv na stránky s tzv. „domácou medicínou". Ak sa teda zdá, že pages s lekárstvom sú neprimerane ovplyvnené, treba za tím hľadať dopad core updatu v zmysle k lepšiemu pochopeniu Google voči tomu, čo naozaj hľadajú zákazníci. Faktory súvisiace s linkovaním boli tiež súčasťou najnovších aktualizácií core updatov, napríklad keď sa spoločnosť Google rozhodla na účely klasifikácie selektívne použiť niektoré odkazy, ktoré majú parameter no-follow.
Kto z aktualizácie vyťaží?
Google skutočne nerankuje nekvalitné stránky. Tvrdí, že rozhodujúce je, či zákazník dostal na danom webe uspokojujúcu odpoveď na svoj vyhľadávací dopyt. Google nerankuje web, pretože na kvalitnej stránke, ale preto, lebo je relevantný.
Takeaways
Pred vykonaním akýchkoľvek zmien je potrebné počkať, kým sa výsledky vyhľadávania ustália. Sledujte stránky, ktoré vyhrávajú, a snažte sa pochopiť, prečo boli tieto stránky úspešné. Najlepšie je sledovať zmeny prostredníctvom objektívu, ako sa snažia úspešné weby pokryť searach intent svojich zákazníkov.