top of page
skupina ludi

Meta ADS

Reklama na Facebooku sa stala jednou z najlacnejších spôsobov ako propagovať svoje produkty alebo služby online.

Prečo by ste túto formu reklamy mali využiť pre váš biznis?

  • Vaši súčasní i potenciálni zákazníci trávia veľa času na sociálnych sieťach.

  • Reklama na Facebooku je jednou z najcielenejších foriem reklamy. Jej veľkou výhodou je schopnosť exaktne zadefinovať vašu cieľovú skupinu, čím zasiahneme relevantné publikum. Môžeme cieliť podľa veku, pohlavia,  záujmov, lokality, správania.

  • Facebook reklama je jednou z najlacnejších foriem reklamy. Oproti tradičným formám reklamy ako sú billboardy alebo televízna reklama, FB reklamou zasiahnete za nižšie náklady veľkú skupinu ľudí.

  • FB reklama je rýchla. Reklamou na FB zasiahnete i tisíce ľudí za jeden deň s okamžitými výsledkami.

  • Facebook reklamou zvýšite návštevnosť vášho webu i povedomie o vašej značke. Sami môžete rozhodnúť o tom, aký má vaša značka cieľ. Môže ísť o zvýšenie návštevnosti, budovanie povedomia a iného.

  • Výsledky FB reklamy sa dajú ľahko zmerať. Budete oboznámení o počte klikov, zobrazení, konverzii.

  • FB reklama môže zvýšiť offline predajnosť vašich produktov alebo služieb. Mnohí užívatelia zazrú reklamu, navštívia webovú stránku, no uskutočnia nákup priamo v niektorej z prevádzok.

  • Facebook Remarketing – umožňuje zasiahnuť užívateľov, ktorí navštívili váš web, avšak v danom momente nenakúpili alebo nespravili vami požadovanú akciu. Môžete ich cez Facebook reklamu znovu osloviť.

  • Facebook reklama zvyšuje povedomie. Ak vaše reklamy oslovujú správnych ľudí, pravdepodobne ich budú zdieľať s priateľmi. Veľkým prínosom tohto typu reklamy je jeho schopnosť šíriť posolstvo ústnou formou.

  • Reklama na FB vám môže pomôcť získať nové e-mailové adresy potenciálnych i súčasných zákazníkov.

  • Reklama na Facebooku vám pomôže zlepšiť vaše SEO hodnotenie. Vyhľadávač sa spolieha na sociálne signály ( teda koľko like, komentárov, zdieľaní sa nachádza v príspevku).

  • FB reklama je v reálnom čase, čiže sa môžete na priebeh vašej kampane pozrieť. Ak nebudete spokojní s vašimi výsledkami, môžete kampaň upraviť a spustiť znova. V prípade, že by ste mali záujem o odbornú konzultáciu, neváhajte sa na nás obrátiť.

facebook
facebook

Aká je cena za Meta reklamu?

Facebook reklama je založená na aukčnom systéme platby, čo znamená, že nie je presne definovaná cena, za ktorú sa naša reklama zobrazí.

Je ovplyvnená mnohými faktormi :

  • Časom a dňom v týždni, kedy bude vaša reklamná kampaň prebiehať. V najfrekventovanejšej hodine alebo dni sú ceny vyššie.

  • Vašou cenovou stratégiou. Môžete si sami nastaviť priemernú cenu alebo nastaviť cenový limit.

  • Umiestnením, ktoré si vyberiete. Rôzne umiestnenia majú rozličné ceny.

  • Relevanciou reklamného inzerátu

  • Publikom, na ktoré cielite vaše Facebook reklamy. Cena sa zvýši ak sa konkurenční inzerenti snažia svojou reklamou zasiahnuť rovnakých užívateľov. Newsfeed na Facebooku je limitovaný.

Za čo budete platiť ?

Každý inzerent si môže sám nastaviť cenovú stratégiu. Môžete sa sami rozhodnúť, aký obchodný model využijete vo svojej kampani :

  • Cena za kliknutie (CPC) – platíte len vtedy, ak užívateľ klikne na vašu reklamu. Nemusí si pri tom kúpiť žiadny váš produkt alebo službu. Musí jednoducho len kliknúť.

  • Cena za zobrazenie ( CPM) – platíte za 1 000 zobrazení. Táto cena je spravidla nižša než cena za kliknutie. Keď chcete budovať povedomie o vašom produkte alebo značke, je pre Vás tento spôsob platby vhodný.

  • Cena za akciu/ konverzie (CPA)– pri tomto spôsobe platby platíte len za určitú akciu na vašom webe. Môže ísť o vyplnenie formulára, prihlásenie sa do newslettera, objednanie produktu. V priemere každé kliknutie optimalizované na konverzie vedie ku konverzii.

Tieto obchodné modely vo veľkej miere ovplyvnia cenu, za ktorú zaplatíte. Cena za konverziu môže byť drahšia než cena za zobrazenie.

Kde budú reklamy umiestnené?

Každý inzerent si sám zvolí i umiestnenie, kde chce zobrazovať svoje reklamy. Nastaviť si môžete buď Automatické alebo Vlastné umiestnenie. Každé z daných umiestnení má svoje špecifiká :

  • Automatické umiestnenie – Facebook automaticky vyberie odporúčané umiestnenia, pre ktoré sú vaše reklamy vhodné. Rozhoduje sa na základe vašich nastavených cieľov a reklamy.

  • Vlastné umiestnenie – Každý inzerent si môže ručne vybrať svoje umiestnenie. V ponuke síce máte 6 umiestnení, avšak nie každé umiestnenie je pre Vás vhodné. Napríklad, ak chcete, aby užívatelia sťahovali vašu mobilnú aplikáciu, zameráte sa skôr na mobilný Newsfeed a na Audience Network. Vašu aplikáciu naopak neumiestníte na desktopové zariadenia .

AKÉ FORMÁTY META REKLAMY SI MÔŽETE VYBRAŤ?

Môžete si vybrať tieto formáty :

  • Statický banner – ide o jeden obrázok, ktorý bude zobrazený na desktope i na mobilnom zariadení. Dôležité je, aby text obrázku nepresiahol 20 %. Ak presiahne, môže byť odmietnutý Facebookom.

  • Carousel – do tohto formátu môžeme vložiť 2 až 10 obrázkov. Tento formát inzerentom ponúka využiť veľa možností, ako propagovať daný produkt alebo službu. Cez Carousel môžete užívateľom ukázať produktový katalóg.

  • Video – Facebook ponúka veľa dostupných formátov videa.

  • Prezentácia – tento formát reklamy vyzerá podobne ako video. Môžete si sami nastaviť, ako dlho po sebe pôjdu obrázky a aký budú mať tvar. Maximálne však môžete použiť 10 obrázkov.

  • Kolekcia – pozostáva z hlavného obrázku, pod ktorým sú umiestnené 4 obrázky z produktovej galérie. Po rozkliknutí danej reklamy sa užívateľovi zobrazí full –screen katalóg produktov, v ktorom je umiestnená cena a názov produktov. Hlavný obrázok alebo video sa sťahuje z produktového katalógu. Ďalšie 4 obrázky si inzerent môže vybrať sám alebo ich Facebook určí sám.

  • Canvas – pri tomto type formátu si stačí vybrať šablónu, ktorú ponúka Facebook. Následne sa vyberú obrázky a text.

kocka

Aký je rozdiel medzi Meta reklamou a sponzorovaným príspevkom?

Facebooková reklama má obmedzený počet znakov (90 znakov). Táto reklama má zvyčajne za cieľ zvýšiť návštevnosť vášho webu alebo získať like na vašu FB stránku. Môžu sa zobrazovať v Newsfeede, v pravom stĺpci ako menšia reklama a na mobilných zariadeniach.

Propagovaný príspevok je ďalším typom reklamy na Facebooku. Zvyčajne začína ako organický príspevok uverejnený vo vašom feede. Môžete ho propagovať, aby ste zvýšili povedomie o vašom príspevku. Propagovaný príspevok sa zobrazí nielen fanúšikom vašej Facebook stránky, ale i ostatným užívateľom, ktorí nie sú fanúšikovia vašej FB stránky.

Ak chcete začať využívať Facebook reklamu, no neviete ako na to, obráťte sa na nás. Radi Vám s ňou pomôžeme.

bottom of page