WEBOVÁ ANALYTIKA
V dnešnej dobe používa webovú analytiku množstvo webových stránok. Hlavne tie, ktoré sú zamerané na obchod a komerciu. Ich cieľom je zistiť:
-
koľko ľudí dané stránky navštívilo
-
koľko z týchto návštevníkov bolo unikátnych
-
ako sa užívatelia na stránky dostali (odkazom z cudzej stránky, priamo z vyhľadávača...)
-
ktoré kľúčové slová použili na vyhľadávanie
-
ako dlho si návštevníci prezerali obsah stránok
-
na ktoré odkazy klikli, keď opúšťali stránku
Webová analytika je termín, s ktorým sa spája štúdium vplyvu webových stránok na užívateľov. Zahŕňa v sebe rôzne meracie nástroje, nástroje na zber dát a ich následnú analýzu a rôzne vyhodnocovacie nástroje.
Webová analytika môže taktiež slúžiť na monitorovanie funkčnosti podstránok. Na základe týchto dát môžu potom web developeri zistiť, ktoré z ich stránok sú populárnejšie a ktoré nemajú až takú veľkú obľúbenosť. Webová analytika poskytuje tieto dáta administrátorom a vydavateľom, ktorí môžu s ich pomocou zefektívníť obsah webu tak, aby sa k vám návštevník znova vrátil.
K najznámejším službám, ktoré poskytujú webovú analytiku patrí služba Google Analytics využívaná u nás v Push Online. Ak si objednáte služby webovej analytiky, máte na výber veľké množstvo nástrojov na analýzu vášho webu:
-
prehľady v reálnom čase
-
vlastné prehľady
-
vytváranie a analyzovanie vlastných segmentov
-
informačné panely: usporiadavanie, monitorovanie, zdieľanie kľúčových identifikátorov výkonnosti
-
vizualizácia ciest, ktorými prejdú návštevníci na Vašich stránkach
-
rozhranie API - prispôsobte vaše údaje svojim potrebám
Taktiež vám poskytneme analýzy o tom, čo sa deje na vašich stránkach, na a základe čoho môžete optimalizovať ich obsah:
-
Site Search: zistite, čo vaši návštevníci skutočne hľadajú
-
analýza stránky: ako sa návštevníci pohybujú po stránke
-
analýza rýchlosti stránky
-
sledovanie udalostí: čo robia vaši návštevníci na stránke