top of page
  • Pavol Drag

Keyword deep research: Nástroje a techniky

Updated: May 26, 2020

Tieto advanced nástroje a techniky znamenajú rozdiel medzi priemerným reaserchom kľúčových slov a prieskumom KW, ktorý reálne pritiahne zákazníkov na vaše stránky.


Kľučové slová
Zdroj: Unspash

Čo hľadajú skutoční zákazníci? Vyzerá to ako easi question, ale akonáhle začnete "kopať" hlbšie veci sa zmenia. Hľadanie slov a fráz, ktoré sú charakteristické pre Váš business je bežná vec, ale táto skutočnosť sama osebe neznamená, že každý, kto takto učiní je rovno Váš zákazník. Ak sa zameriavate aj na hlasové vyhľadávanie, celý proces výskumu kľúčových slov je ešte zložitejší. PPC kampaň nám síce umožní vstúpiť do sveta "platených" KW, ktoré prinášajú zákazníkov a leads, no existujú aj mnoho ďalších spôsobov, ako zistiť, čo zákazníci skutočne hľadajú a tieto riešenia sú kompletne money fee. Ako SEO špecialista mám zodpovednosť za to, aby som získal návštevnosť webových stránok svojich klientov, ale to samozrejme nie je jediná zodpovednosť.


Každý, kto k SEU čo-i-len trochu pričuchol dobre vie, že v zápätí sa vynoria iné, ešte dôležitejšie KPI ktoré trápia klienta viac:




  • Ako sa organický traffik podieľa na celkovom ROI?

  • Konvertujú títo návštevníci?

  • Ak nekonvertujú, prečo je tomu tak?

  • Ako zvýšiť konverznú mieru?

  • Ktoré traffic sources sú vhodné ak nechcem platiť



V SEU stále bojujete s realitou získavania návštevníkov, ktorí (ako pevne dúfate) sa premenia na potenciálnych zákazníkov, alebo sales.

Práve v tomto bode prichádza vhod hlboký proces výskumu kľúčových slov.



Keyword Evolution


Google Search
Zdroj: Unspash

Nachádzame sa v dobe, keď sú pre nás intent-based searches dôležitejšie ako čistý objem.

Keďže sa vyhľadávacie nástroje snažia lepšie porozumieť používateľovi, musíme byť rovnako dôvtipní, čo znamená, že o našich searches a zákazníkoch musíme vedieť oveľa viac. Väčšina z nás už KW reaserch ako-tak rozumie, ale ak nie, alebo si chcete vylepšiť svoje skills, existuje mnoho nástrojov a taktík, ktoré môžete využiť. Nižšie sú uvedené moje nástroje a techniky, ktoré ma doviedli k pochopeniu rozdielu medzi priemerným výskumom kľúčových slov a cieleným výskumom kľúčových slov, ktorý nakoniec vedie k potencionálnym zákazníkom.


1. Spoznajte ľudí, na ktorých cielite


Poznať svoje target audience je základ a to nie len povrchne, ale naozaj do hĺbky.


Preto je potrebné urobiť ďalší krok- dozvedieť sa frázy, ktoré zákazníci kladú a rovnako aj ako popisujú svoje problémy. SEO je marketing. To znamená, že naše kľúčové slová by mali podliehať tomuto konceptu. Analýza publika vám môže pomôcť spoznať ľudí, na ktorých cielite. Vďaka tomu je keyword research osobnejší a relevantnejší.


2. Choďte nad rámec tradičných KW tools


SEO nástroje
Zdroj: Unspash

V tomto prípade jednoznačne odporúčam jeden z nasledujúcich:


  • Google KW planner

  • Moz KW Explorer

  • SEMrush

  • Ahrefs Keywords Explorer

  • BrightEdge Data Cube

  • Ubersuggest

  • KeywordTool.io



Niet pochýb o tom, že zefektívňujú proces hľadania relevantných slov a fráz, ale aj poskytujú navrhované alebo súvisiace výrazy, ktoré nám pomáhajú zostavovať naše kw shortlists.

Napríklad Demographics Pro je navrhnutý tak, aby vám poskytol podrobný pohľad na publikum v sociálnych médiách, čo vám lepší feeling, kto by mohol hľadať vašu značku alebo produkty.


Môžete vidieť, čo zákazníkov zaujíma a čo by mohli hľadať. Nasmeruje Vás k to k trackovaniu relevantných kľučových slov, ktoré používajú vaši customers a pomôže tak sa zbaviť KW, ktoré si myslíte, že používajú, ale nepoužívajú. Pomocou Followerwonk môžete trackovať taktiež konkurenčné a iné brandy (aj ich publiká) rovnako ako aj KW opportunities.


digital marketing
Zdroj: SEJ

Podobné údaje o svojich potenciálnych zákazníkoch môžete získať pomocou bezplatného nástroja Social Searcher. Nie je ťažké ho používať - stačí zadať kľúčové slová. Môžete tiež vybrať zdroj a zvoliť typ príspevku. Môžete vidieť posledné príspevky, používateľov, sentiment a dokonca aj súvisiace slová. Príklad prehľadu Social Searcher:


Analýza kľúčových slov
Zdroj: SEJ

Tip pre profesionálov: povedzme, že chcete vytvoriť a optimalizovať videá pre určité kľúčové slová. Tento tool vám umožňuje filtrovať pomocou YouTube, aby ste videli, čo už existuje a získať prehľad o tom, ako môžete optimalizovať svoje videá.

Ďalším skvelým nástrojom sú Seed Keywords - tento nástroj umožňuje vytvoriť scenár vyhľadávania, ktorý potom môžete odoslať svojim priateľom.


Tool vie byť usefull ak ste v špecializovanom priemysle a je ťažké nájsť akékoľvek relevantnejšie kľúčové slová.

3. Určite trendy

Ak chcete zachytiť relevantnú a aktuálnu návštevnosť, musíte identifikovať trendové kľúčové slová. Napríklad, ak optimalizujete web, ktorý obsahuje sezónne produkty alebo služby, musíte vedieť, čo a kedy ľudia hľadajú. Počas pandémie COVID-19 existujú rôzne typy trendov kľúčových slov, ktoré presahujú bežné slová a frázy toho topiku. Napríklad ľudia hľadali informácie, aby sa vyhli priberaniu na váhe a ako presunúť tím do virtuálneho prostredia. - tu je best source práve Google Trends. Ak je to možné, nezabudnite filtrovať podľa dátumu a umiestnenia.


4. Preskúmate zámery


Akonáhle získate cit pre niektoré z kľúčových slov, na ktoré chcete zacieliť, je čas urobiť krok.


Chcem vedieť, aký typ obsahu rankuje pre tieto KW, čo mi dáva predstavu o tom, čo Google a potencionálny zákazníci považujú za smerodajné.


Jednoduchý príklad (existuje veľa ďalších druhov zámerov, ktoré sa vyskytujú počas cesty kupujúceho), zamerajme sa na dve hlavné kategórie zámerov: nákupný zámer a knowledge zámer. Povedzme, že cielite na výraz „organická káva“:


Google Search Result
Zdroj: SEJ

Na základe toho, čo je vo výsledkoch, sa Google domnieva, že zámerom vyhľadávania by mohlo byť buď kúpa kávy, alebo sa o nej chce jednoducho dozvedieť viac. V tomto prípade môže byť stránka, ktorú sa snažím optimalizovať, zameraná na oba zámery.


Ďalší príklad:


Google Search Result
Zdroj: SEJ

V tomto prípade, ak by som targetoval na kľúčové slovo „bezpečné odstránenie buriny“, vytvoril by som, alebo optimalizoval stránku, ktorá poskytuje tieto informácie,- inými slovami, uspokojujúce dopyt pre search intent na získanie viac informácii k odstráneniu buriny.


Existuje mnoho nástrojov, ktoré vám môžu pomôcť určiť, ktoré stránky sú rankované podľa vašich zacielených kľúčových slov, vrátane SpyFu, SEMrush a Ahrefs.


5. Od kľúčových slov k otázkam


Ľudia hľadajú odpovede na svoje otázky, čo samo o sebe nie je zaujímavé, ale mali by sme využiť všetky príležitosti na zodpovedanie týchto otázok. Preto nikdy nezabudnite na long-tail keywords. Niektoré z mojich obľúbených nástrojov na pomoc pri hľadaní otázok sú:

- AnswerthePublic. - Question Analyzer by BuzzSumo. - AlsoAsked.com. AnswerThePublic používa technológiu automatického podania žiadosti na predloženie bežných otázok a fráz spojených s vašimi kľúčovými slovami. Vytvára vizualizáciu údajov, ktorá vám pomôže získať lepší prehľad o hľadaných témach. Pomocou tohto nástroja získate zoznam otázok, nehovoriac o ďalších údajoch, ktoré nie sú zobrazené nižšie:


Intent Three
Zdroj: SEJ

Question Analyzer by BuzzSumo vyhľadáva najobľúbenejšie otázky, ktoré sa kladú na nespočetných fórach a webových stránkach vrátane Amazon, Reddit a Quora. Ak chcem vedieť, čo sa ľudí pýtajú na „digitálny marketing“, môžem tieto informácie získať a usporiadať podľa typu otázky:


Quest Analyzer
Zdroj: SEJ

Ďalší užitočný je založený na údajoch spoločnosti Google Ask People. Tento nástroj poskytuje pohľad na vyhľadávanie na longtailov - vzťahy medzi témami a otázkami. Nižšie je uvedený príklad toho, čo by ste mohli vidieť na webe AlsoAsked.com.


Keyword Tree
Zdroj: SEJ


Na záver


Nové techniky a tools nám výrazne uľahčujú prácu. Vás fokus by sa mal sústrediť na to, ako pritiahnuť zákazníkov na váš web a to prostredníctvom správnych kľúčových slov a zodpovedaním dopytov. Ak sa to naučíte robiť správne Google Vás bude rankovať ako relevantného partnera a stane sa tam pre Vás dlhodobým zdrojom nových zákazníkov.


#seo #kwresearch

62 views0 comments
bottom of page